Elektromobily krátce

em-audietron-150

Mohli jste si sednout do Audi e-tron, zamyslet se nad Hyundai Kona, podívat se pod kapotu Toyota Mirai a celkově obdivovat spoustu aktuálních i mírně budoucích elektromobilů...

Fotografie najdete v naší skupině na Facebooku

Detail

em-vypocty-150-2

Záleží na elektromobilu, na velikosti baterie, typu elektrárny, která ho pohání, ale vždy se dá spočítat, za jak dlouho je v emisích oxidu uhličitého napřed oproti kouřomobilu.

Ve videu se dozvíte, jak tento údaj získat a spočítat, které faktory se podílejí na (ne)ekologičnosti obou druhů vozidel a do jaké míry.

Anglicky vnímající klikejte zde

Detail

em-pipes-tlaci-150

 

Podívejte se do detailu článku na videa od Yuriho a Jakuba, dozvíte se hromadu detailů, porovnáte elektromobily, zjistíte, jaké jsou dojmy z jejich používání, a zřejmě se i pobavíte...

Detail

em-bmw-150

Není jisté, že i po úspěšné adaptaci evropského automobilového průmyslu dosáhne počet vyrobených vozů předchozí úrovně.

Podle CNN je třeba počítat s tím, že Čína se brzy stane důležitým hráčem na trhu elektromobilů, nejen vzhledem k domácí poptávce, ale především ke skutečnosti, že podstatná část celosvětově vyrobených akumulátorů vzniká právě v ní.

Není zřejmé, do jaké míry ovlivní čínský dovoz situaci v Evropě, ale i z výše uvedených důvodů čekají evropské automobilky těžší časy.

Detail

em-egolf-150

Přes sto let si automobilový průmysl držel svoje pravidla a na jeho výši bylo hlavně Německo. Teď je ale role německého automobilového průmyslu v ohrožení.

pokračování...

Detail

ak-kona-electric-150

Zdá se, že pro všechny. Na jedné straně recenze pro české tatíky, zaměřená na výdrž baterie a užitnou hodnotu vozu, na druhé straně jízda dvou kanadských mladých mužů, kteří se označují jako "car enthusiasts" a s překvapením zjišťují, že jízda v Kona Electric je hodně baví - i proto, že je o dost zajímavější, než u spalovacího modelu.

Podívejte se na obě videorecenze.

Detail

em-vetrniky-150

Jedním z důvodů, proč automobilky dostaly tak přísné emisní normy, jsou obavy z oteplování, které má potenciál způsobit větší problémy než jen změnu počasí.

Vyšší průměrná teplota znamená problémy se zvyšující se hladinou moře, ale také změnou chování opylujícího hmyzu, na kterém je závislé zemědělství, a dalšími nevratnými změnami, které by měly negativní dopad na ekonomiku a společnost.

Přechod na ekologičtější paliva je tak spolu s podporou úspory energií cestou, jak ovlivnit budoucnost, která se týká naší generace jen částečně, ale té následující už plně.
 

Detail

em-vw-baterie-150

Podle člena správní rady BMW Klause Frölicha se to nestane, především proto, že samotná baterie představuje významnou část ceny automobilu - tak vysokou, že za stejných nákladů je možné vyrobit celé klasické auto.

Frölich zároveň nevěří teorii, že vyšší produkce článků sníží jejich cenu, důvodem je nedostatek některých prvků jako je například kobalt, ten si BMW zajistila až do roku 2030 (rok, kdy chce Dánsko zakázat prodej spalovacích automobilů).

Detail

em-skoda-citigo-150

Škodovka slíbila na rok 2019 první elektromobil (CityGo s teoretickým dojezdem 300 km) a v roce 2020 podle iHned.cz dalších osm "elektrifikovaných" modelů.

Zákazníci, zvyklí na značku, tak nebudou muset přecházet na jiné, byť zavedené elektroznačky, jako je Nissan nebo Renault. Chystá se také nová verze e-Golfu a v roce 2019 bude v Evropě k prodeji Tesla 3.

Jaká je aktuální nabídka elektromobilů?

Detail

em-peugeot-150

PSA Group, která u nás vyrábí spolu s Toyotou auta také v Kolíně, bude nabízet každý model svého vozu od příštího roku i v elektrické verzi.

Proč?

Detail

em-auta-silnice-150

Ve svých plánech na podstatné rozšíření nabídky elektromobilů, nejednají automobilky v Evropské Unii na základě zásadní změny poptávky zákazníků nebo proto, že by najednou chtěly být ekologické.

Důvody, proč budou nabízet hybridy a pouštějí se do vývoje aut, která budou mít omezený dojezd a zároveň vyšší cenu, jsou jiné...

Detail

em-chart-150

Hlavně díky Německu a Norsku je nyní v Evropě přes milión elektromobilů, ČR se svými 2 000 podle odhadu ČEZ, je opravdu hodně pozadu.

Je do i díky dotacím, které jsou ve velké části zemí EU k dispozici i soukromým osobám, u nás zatím jen pro obce a firmy.

Kdy bude líp? V roce 2020 se předpokládá výrazné rozšíření nabídky elektromobilů, stát bude jako obvykle pozadu - kdy na něj dostaneme přidáno? Peníze na dotace jsou.

 

Detail

em-zoe110-150

Renault Zoe bude cenově dostupnější elektromobil než Tesla 3 a je pravděpodobné, že se s ním budeme setkávat stejně často.

Je určený hlavně do města a jako druhé auto do rodiny, jeho výkon a rychlost není oslňující, ale dostatečný, stejně jako jízdní vlastnosti.

Co ještě o něm říká britská recenze?

Detail

em-tesla3-red-150

Jalopnik se na začátku srpna projel v krásně červené Tesle 3 Performance, v detailu článku se můžete dozvědět, jaké z ní měl dojmy kromě:

"It’s… very fast. And interesting."

Detail

em-ucho-150

Kongres USA chce zabránit úrazům slepých i nepozorných chodců a do září 2020 nařídil vybavit všechny elektromobily zvukem, aktivním při rychlostech do 30 km/h. Nad tuto rychlost už prý stačí hluk pneumatik a aerodynamický odpor karoserie, aby upozornil na blížící se mobil namísto hluku spalovacího motoru.

A jaké zvuky si může majitel vybrat?

Detail

Vytvořilo Anawe