Ze značek, které budou tuzemští konzervativní zájemci ochotní akceptovat, bude mít nejlepší pozici zřejmě Dacia, oproti málo známých čínským importům jako Suda SA 01. Typický fanoušek Dacia nebude mít při přestupu na elektromobilitu ani vysoká očekávání ohledně dojezdu nebo výbavy, je tradičně orientovaný na cenu. Nejspíš ho pak ani nebude zajímat, že vlastně kupuje v Číně vyrobený Renault City K-ZE s o něco lepším designem a vybavením.

Stránky českého zastoupení slibují, že elektromobil Dacia Spring bude k vidění a objednání v první části roku 2021, o dalších detailech se moc nezmiňují, jen dojezdu 200 kilometrů podle WLTP, přitom  Renault.com uvádí 225 WLTP. Neoficiální odhad ceny je 15 000 eur, za pomoci dotace by pak mohlo jít o podobně oblíbený elektromobil jako bylo e-Citigo na Slovensku. Dá se očekávat, že oficiální cena před dotací bude pod 500 000,- Kč, aby zastánci značky neměli vzhledem k vyššímu věku v cílové skupině infarkt.

elektromobil-dacia-spring-electric

Specifikace elektromobilu Dacia nejsou zatím plně známé, půjde o čtyřsedadlový vůz s pohonem přední nápravy, motorem o výkonu 33 kW a maximální rychlostí 125 km/h. Základní nabíječka 7,4 kW bude doplněná možností střídavého dobíjení 30 kW pro baterii 26,8 kWh. Kufr bude mít objem 300 litrů, další informace z tiskové zprávy se už spíš soustředí na důležitost LED předních světel. Z dalších zdrojů víme, že displej před volantem bude mít 3,5 palců, hlavní obrazovka infotainmentu 7 palců, s možností dokoupení propojení s Android Auto a AppleCar, parkovací kamery a klimatizace. Ve standardu jsou elektrická okénka, centrální zamykání a nouzové brzdění.