e-Golf je ideálním vstupem do světa elektromobility, majitel jen přestoupí z předchozího vozu a jede dál, teď už bez hluku a zápachu. Možná ne až tak daleko, protože první verze e-Golfu má dojezd méně než 200 kilometrů a na dálnici může být také jen kolem 100. To ho předurčuje jako ekologickou a na provoz levnější alternativu pro dojíždění do práce, pojíždění na nákupy a další kratší cesty.

egolf_zboku

e-Golf mezi lety 2015 a 2017, kdy přišla nová verze, nabízel 24 kWh akumulátor, 85 kW motor se zrychlením na 100 km/h přes 10 vteřin, v první fázi svižnému díky točivému momentu 270 Nm. Dynamická jízda podstatně ukrajuje z dojezdu, přestože s e-Golfem můžete jet běžně za 13 kWh, dálniční rychlost znamená více než 20 kWh na 100 kilometrů, s maximální rychlostí 140 km/h. Výrazně ovlivňuje dojezd volba mezi topením nebo jen vyhříváním sedaček, detaily najdete v tomto testu.

egolf_budiky_spotreba

e-Golf se podobně jako jiné elektromobily vyráběl jen jako hatchback, posezení na předních i zadních sedačkách má srovnatelné s Octavií, šedá barva a plasty jsou typické, přesto není interiér nevkusný, jen strohý. Volant nemá vyhřívání ani ve vyšší výbavě, přední sedačky ho dostanou za příplatek, vyhřívání čelního skla mají všechny verze. Pro ně je společná i automatická klimatizace, LED světla, interní paměť infotainmentu 32 GB a vstup na externí SD karty, možnost propojení s aplikací Volkswagen.

egolf-pristrojova

Dotykový 8″ displej je doplněn dostatkem přehledných fyzických tlačítek, vyšší výbava zahrnuje Apple CarPlay, Android Auto a navigaci. Software neobsahuje zbytečnosti, vše nezbytné pro provoz EV je k dispozici přehledně i pro nováčky v používání elektromobilu – informace o dojezdu, které zohledňují styl předchozí jízdy, graf rekuperace, plánování nahřátí vozu před jízdou a další.

egolf_range

Pro ty, kdo jsou zvyklí jezdit s automatickou převodovkou, je jedinou novinkou funkce B, při jejímž zařazení se aktivuje možnost rekuperace po sundání nohy z plynového pedálu. Má tři stupně, nastavitelné pohybem páky do strany, míra intenzity je indikována na displeji před řidičem.

egolf_radici

e-Golf je příjemně tiché auto do města, na dálnici už hlučnější například v porovnání s Hyundai Kona Electric a Teslou 3, i díky zvuku elektrického motoru. Jízdní vlastnosti jsou téměř shodné s Golfem 7, v základu má e-Golf jen tvrdší směs v pneumatikách a trochu nižší těžiště, podobně jako ostatní elektromobily.

egolf-motor

Dobíjení 24 kWh akumulátoru zabere i z normální zásuvky jen 5 – 6 hodin, budete-li mít na cestě rychlonabíječku, skoro se u ní tak nezdržíte. V Eco režimu je možné plánovat úseky cesty například 100 – 140 kilometrů dlouhé, v závislosti na počasí a míře degradace baterie daného vozu. Ta je uložená pod spolujezdci a ve středu vozu, neubírá tak na prostoru v kufru.

e-golf_kufr

e-Golf je příjemný vůz, který umožní snadno přejít na elektromobilitu, v tomto případě trochu omezenou, až verze od roku 2017 má dojezd skoro 300 kilometrů.