Za 420.000,- Kč bez DPH můžete pořídit nové e-CitiGo, do 500.000,- Kč s DPH mírně ojeté. Dlouho šlo o nejdostupnější elektromobil na našem trhu, je to lepší vůz než Dacia Spring, ale menší než Hyundai Ioniq. Pro koho je CITIGOe iV?
Stejně jako pro spalovací verzi jsou optimální cílovou skupinou důchodci, alespoň ti, kterým nedělá problémy nastupování a mají našetřeno. Hladká tichá jízda je příjemná, velikost je pro dvě osoby, případně převoz vnoučat dostatečná, auto zaparkují všude. Pro dobrý pocit z ekologického chování je to ideální volba, zvlášť při nabíjení ze střešních solárních panelů.
Dalším typickým využitím je jako druhého auta do rodiny, pro krátké pojížďky na nákupy, kde stačí jen sednout a jet, nerozehřívat velký hlučný kouřící dieselový stroj pro pár kilometrů po městě. To by zvládl jakýkoli elektromobil z druhé ruky, CitiGo může v případě potřeby s jedním dobitím přes půl republiky i kdyby hlavní vůz byl právě v servisu.
Právě dojezd je výhodou, která ho dělá zajímavou volbou pro další skupiny zájemců a ty jsou rozsáhlejší, než se na první pohled zdá. Zatímco u e-Up a dalších elektromobilů s malým akumulátorem se dá jen dojíždět v omezeném okruhu, e-CitiGo má akční rádius podstatně větší. Při občasném, byť pomalejším nabíjení na cestě, je vhodné i pro část obchodních zástupců a dalších profesí, bohatší rozvážkové služby v ekologicky smýšlejících městěch.
Pro vysoký ročním nájezd je CitiGo vhodným kandidátem, náklady při optimalizovaném nabíjení budou minimální, dojezd skoro 200 kilometrů v zimě a přes 250 v létě dává příležitost všem, kdo nepotřebují velké auto. Výbava je velmi přijatelná, standardní je vyhřívání sedaček a předního okna, klimatizace, parkovací senzory potěší nejen ženy, tempomat je ideální pro delší trasy. CitiGo ale převeze jen čtyři osoby a nemůže mít tažné zařízení, je vhodné spíše pro defenzivní jízdu, pasivní bezpečnost je omezená.
Na dálnici je malé elektrické autíčko relativně úsporné do 115 km/h, i když nižší rychlosti svědčí spotřebě víc. Je pohodlné na všech silnicích bez hrbolů a sebejisté v zatáčkách na suchu, jen brzdy se nehodí pro sportovní jízdu. Při předjíždění na rovině je třeba plánovat, motor s výkonem 61 kW neudělá zázraky, hodí se pro rozvážné řidiče.
Interiér vzhledem neurazí, propojení telefonu s Bluetooth přijde vhod, nemá displej jako Volkswagen e-Up, místo něj připravený držák na mobilní telefon s šikovnou aplikací Škoda.
Nepřevezete kolo, ale po sklopení zadních sedaček je prostoru dost pro každodenní úlohy, i na dovolenou ve dvou. Kufr má ideální velikost pro týdenní nákup, nabíjecí kabely schováte do škvíry, převážet mulčovací kůru nebo pár pytlů cementu také není problém.
CITIGOe iV je vzhledem k přijatelné ceně dobrá koupě v porovnání s dražšími elektromobily na trhu. Dalšími dostupnými jsou pak modely Hyundai, ať už nové nebo ojeté, které nabízí více prostoru, případně tepelný management baterie, jsou vhodnější pro rychlostní komunikace a vyšší míru reprezentativnosti.
Jestli o novém nebo starším elektromobilu uvažujete, ideální je vyzkoušet si ho prostřednictvím půjčovny elektromobilů.
příspěvky vyjadřují názor redakce