Tesla Model 3 není jen sportovním snem mužů ve středním věku, je to při vyšších nájezdech také ekonomické vozidlo za přijatelnou cenu, tedy v zemích s nekomplikovanou dotací pro zákazníky. I když Velká Británie čeká na dostatečný rozvoj sítě nabíječek pro elektromobily stejně jako Česká republika, Tesla už tam nabízí nadprůměrnou hustotu vyhrazených dobíjecích stanic. Časem ji bude do určité míry oficiálně sdílet s vybranými partnery, v této chvíli je pro majitele Tesly solidní garancí elektromobility.

Podle CleanTechnica byla v prodejích elektromobilů ve Velké Británii mezi říjnem 2019 a zářím 2020 zastoupená Tesla 3 skoro 31%. S velkým odstupem následuje Nissan Leaf se svými dobíjecími problémy na delších tratích (RapidGate), na něj se téměř dotahuje Jaguar i-Pace, přestože jde o vyšší cenovou kategorii. Pak už nastupují levné elektromobily jako Renault Zoe, MG ZS, Kia Niro, BMW i3, poslední je Hyundai Ioniq.

Norsko je stále ve vedení prodejů elektromobilů, Německo na solidních číslech – za předpokladu, že nové období dotací EU bude v našich podmínkách znamenat podobné pobídky, čeští a moravští zájemci příležitost k výhodnější koupi elektromobilu určitě využijí. Aktuálně není platná dotace ani pro podnikatele, jako v minulých výzvách nízkouhlíkových technologií, snad už je tak čas nesmyslných administrativních tanečků za námi a možná dostane nákup elektromobilu výjimku z DPH jako ve Francii.