Xpeng G3 není klon Tesly, jak by se dalo usuzovat podle novinových titulků, i když se snaží její úspěch napodobit i využitím software, jak to jen jde. Umírněnější novináři poukáží na skutečnost, že jde o regulérní čínský elektromobil, který vstupuje na už poměrně zaplněný západní trh. Nemůže se s Teslou rovnat ani softwarovou výbavou, největší síla Xpengu G3 jako kompaktního SUV je v dojezdu a kvalitě v poměru k ceně, ekonomicky uvažujícím zájemcům nabídne přijatelnou alternativu k dražším vozům známějších značek.

Xpeng G3 má baterii s kapacitou 66 kWh a odpovídajícím dojezdem, solidní výbavu asistentů díky senzorům, radaru a kamerám, kromě zajímavého vzhledu i přijatelný interiér. Využívá patnáctipalcovou obrazovku na výšku jako Mustang Mach-E, vyhnul se přehnanému mimalismu Tesly Model 3 a řidičům nabízí i informační displej v zorném poli. Zrychlení 8,6 vteřiny na 100 km/h díky výkonu 145 kW je aktuální standard ve střední cenové kategorii, automatické parkování a autonomní jízda po silnici je autocar.co.uk podle na dobré úrovni. Elektromobil Xpeng G3 má vysoké hodnocení v testu bezpečnosti, společnost je kotovaná na NYSE. V Norsku je už prvních sto kusů, základní verze vyjde v přepočtu na 41 000 dolarů.