Před Vánoci skončila výroba Volkswagen e-Golf v Drážďanech, kde se vyráběl novější model 2017 s produkcí něco přes 50 000 kusů. Stejně jako ve Cvikově čeká teď Skleněnou továrnu výroba Volkswagen ID.3. Z celkem 145 561 e-Golfů jich přibližně 40 tisíc mířilo do Norska, v Německu se jich prodalo 33 000, 18 000 v USA, evropští dealeři nabízejí ještě rezervaci Volkswagen e-Golf na jaro za cenu o třetinu nižší oproti původní, podobnou ceně Auto Louda za nové kusy, nabízené v roce 2020.

Volkswagen e-Golf je praktický elektromobil pro kratší a středně dlouhé trasy, jeho hlavním omezením je rychlodobíjení, stejně jako Nissanu Leaf 2018 mu vzhledem k chybějícímu aktivnímu chlazení stejnosměrné nabíječky nedělají dobře. Manuál e-Golfu upozorňuje, že po dvou DC dobíjeních, neproložených dobíjením střídavým proudem, může majitel ztratit záruku na baterii. Se zrychlením pod 10 vteřin na 100 km/h a výbornými jízdními vlastnostmi jde teď o dostupnou volbu pro zájemce o levný elektromobil s ekonomickým provozem.

Volkswagen e-Golf se vyráběl od roku 2014, první verze s dojezdem až 150 km, druhá s teoretickým až 300 km, v obou případech reálně na dvou třetinách uváděných hodnot. Právě u tohoto modelu se do velké míry projevuje věrnost ke značce a v případě Golfu i modelu, přestup na elektromobilitu je u tak povedeného kousku snadný i pro konzervativnější zákazníky.