IONIQ 5 bude úplně jiný, než Hyundai Ioniq, který známe. Nejen vzhledem, z nuly do sta se dostane už za 5,2 vteřiny díky dvěma motorům s výkonem celkem 230 kW, tím vezme Tesle další zájemce, podobně jako Mustang Mach-E. Dojezd podle WLTP bude mít až 450 km díky baterii 58 kWh, z 20% se na 80% dobije za 15 – 18 minut díky 800V systému. Kompletní odhalení Hyundai IONIQ 5 můžeme očekávat v únoru, dodávky o několik měsíců později, v Rakousku už se rozběhly rezervace. Víme, že bude umět oboustranné nabíjení, nejen jiného vozu, baterie může sloužit například domácí solární elektrárně, později plánovaná verze má mít akumulátor s využitelnými 72 kWh. Podobně jako elektromobil Sono bude mít elektrickou zásuvku a solární panel, byť jen na střeše. Podle electrec.co bude nabíječka umět obvyklých 2,3 kW pro jednu fázi, 11 kW pro dvě, délka Hyundai IONIQ 5 bude 446 cm šířka 189 cm, výška 160 cm, rozvor 300 cm. Předpokládaná cena je 45 000 dolarů, Ioniq tak může zavařit poměrně velkému počtu konkurentů, na stejné platformě se bude stavět i elektromobilní Kia a Genesis.

Na českém eshopu elektromobilů zatím velký výběr není.