Crowdfundingový projekt z roku 2016 měl dodat první elektromobily s více než 7 m/2 solárních panelů už v roce 2019, nově je produkce plánovaná až na rok 2022. Sono Sion bude mít kromě líbivého mechu především technologickou výhodu v možnosti poskytovat energii zpět do jiného elektromobilu, do domu nebo díky běžné zásuvce i přímo připojeným spotřebičům například v přírodě. Zároveň od počátku počítá se sdílením vozu, tj. odemknutím prostřednictvím aplikace, rezervováním časového slotu, na rozdíl od Tesly ještě neplánuje přistavení. Model Sion je označovaný za malé MPV, i když jde spíše o praktický poměrně prostorný vůz s velkým kufrem a tažným zařízením do 750 kg nebržděného přívěsu. Design je i poplatný potřebě umístění co nejvyššího množství solárních panelů, které budou stylovou součástí karosérie i průhledné střechy. Solární energie dobije v ideálních podmínkách přes 30 km denně, motor má výkon 120 kW, baterie se plánuje 35 kWh a vyšší, pro dojezd minimálně 200 km, s cenou 25.500 eur, původně 20.000 eur.

Za 50 dní vybrali zakladatelé Sion Motors přes 50 miliónů eur, ale pak narazili na problémy, typické pro uvedení homologovaného automobilu na globální trh. Díky zajištění partnerů a výrobního závodu ve Švédsku je po několika odkladech termín 2022 pravděpodobný a stále jde o vůz, který má své místo na rychle se naplňujícím trhu.