Zastavení projektu elektromobilu Dyson odůvodňuje James Dyson právě cenou stávajících bateriových článků a nutností jejich chlazení. Současné Li-Ion baterie v elektromobilu budou jen do té doby, než přijde použitelný solid state akumulátor, tj. s pevným elektrolytem. Mělo by to být co nejdříve, protože právě aktuální články jsou nejdražší součástí elektromobilu a velké automobilky je prodávají podle Dysona proto, aby hlavně v EU umožnily prodej spalovacích aut s vyšší produkcí CO2.

Dyson měl být velký sedmimístný luxusní elektromobil s vysokým dojezdem díky 150 kWh baterii. V této chvíli by musel využít 8500 lithiových článků s vysokou celkovou hmotností, aby zrychlení téměř třítunového pětimetrového vozu dostala pod pět vteřin na sto. Nejbohatší Brit a vynálezce James Dyson odůvodnil propuštění zaměstnanců připravované továrny komerční neudržitelností ve stávajících podmínkách.

Většina návrhů baterií s pevným elektrolytem je v principu stále založená na bázi lithia, nevyužívá roztok nebo polymer a experimentuje s dalšími prvky i principy. I přes časté zprávy z laboratoří není zatím k dispozici komečně využitelná verze, česká HE3DA baterie je jen další konstrukční fází Li-Ion akumulátoru.

 

image courtesy of Autocar.co.uk