Mustang Mach-E je elektromobil, který má co nabídnout jako přímá konkurence Tesla Model Y i Model 3, šanci je v některých ohledech překonat. Mustang Mach-E je nejen sportovní SUV, ale také produkt zkušeného výrobce automobilů po boku BMW iX3 a Volvo XC40.

Mustang Mach-E rozvíří hladinu EV rybníka

Přestože Tesla Model 3 je stále o něco napřed v software, Mustang Mach-E je kvalitně zpracovaný vůz, který se nebojí futuristických vychytávek a zároveň myslí na konzervativní řidiče. Ti dostanou nejen informační displej před volantem, který u ikonického Modelu 3 někomu chybí, ale i fyzické tlačítko přímo na patnáctipalcovém displeji u lepší výbavy, připomínajícím tablet z Tesly Model S.

Mustang Mach-E displej

Otevírání dveří posunul Ford v Mustangu Mach-E o něco dál, zvenku má řidič k dispozici jen tlačítko, u předních dveří malé chytátko pro jejich plné otevření, u zadních ani to ne, inženýři Fordu zjistili, že pasažéři dávají přednost zatáhnutí za bok dveří. Červená čísla na liště mezi nimi umožní vstup do vozu i v případě, že si majitel zapomene elektronický klíč nebo se mu vybije telefon s aplikací, PIN, zadaný na displeji tabletu, mu umožní auto nastartovat a odjet.

mustang mach-e

Protože Ford není primárně technologická společnost, zaměřená na síť nabíječek a hrátky se software, nabízí partnerství s Ionity a normálně fungující infotainment. Nadprůměrný je oproti tomu Mustang Mach-E jízdními vlastnostmi, viditelně v porovnání s Tesla Model Y, ke zvážení s ostatními konkurenty v podobné cenové hladině. I když označení Mustang přenesl Ford na nový elektromobil do velké míry pro podporu prodeje, je příjemným překvapením, že sportovní jízdu opravdu nabízí a to nejen zrychlením na semaforu jako ostatní elektrická auta. Mustang Mach-E je radost řídit, je s ním zábava nejen v zatáčkách, jde o dobře postavené auto, které uspokojí při dojíždění do práce, o víkendu a na dovolené.

Mustang Mach-E možná zatopí i e-Tronu

Zrychlení základního modelu z nuly na sto kolem 6 vteřin se dá snadno postavit proti Polestar 2 a základnímu Modelu 3, uživatel může očekávat poměrně prostorný kufr a díky zajímavě řešené skleněné střeše umístí i vyšší pasažéry na zadní sedačky. Když bude mít řidič štěstí na rychlou nabíječku, Mustang Mach-E umí dobíjení 115 nebo 150 kWh pro lépe vybavené modely. Ty jsou o vteřinu rychlejší, mají pohon kromě zadních i na přední kola a dojedou s větší baterií 99 kWh dál, pokud nebude 68 kWh energie sbalené na cesty stačit.

mustang mach-e interier

Cenou způsobí první vážně míněný elektromobil of Fordu starosti Tesle nejen u Modelu Y, může odvést zájemce i od Modelu 3, už v základní výbavě nabízí pokročilé asistenty, senzory, adaptivní světlomety a další. Také neudělá radost prodejcům Volkswagen ID.3, kde je cena vybavenější verze právě na dosah TM3, a který ve srovnání s ne o tolik dražším Mustang Mach-E vypadá jako chudý evropský příbuzný.  Část prodejů zřejmě ukrojí i z cílové skupiny Audi e-Tron, Jaguar i-Pace a dokonce Mercedes EQC, všechny tyto vozy mají náskok hlavně v luxusu, méně už v jízdních vlastnostech a jejich slabým místem je dojezd.

Mustang Mach-E nekoupíte od dealerů Ford, bude k objednání výhradně online, i když budou nejspíš k vidění na prodejnách po boku ostatních vozů značky. Zástupci Ford budou zřejmě zodpovědní i za zkušební jízdy, ale už ne za samotný prodej, což by pro automobilku mohlo znamenat úsporu na provizích.