Čínský elektromobil Kandi udělal dojem v USA velmi nízkou cenou pro základní model K27. Z oficiální částky 19.999$ je po odečtu daňového zvýhodnění 7.500$ zajímavých 12.499$, pro prvních 1000 zákazníků je zaváděcí cena jen 17.499$. Spolu s ekologickou podporou jednotlivých států USA jde tak o zajímavou elektromobilní alternativu pro ty, kdo nepotřebují vyšší rychlost než 100 km/h a dojezd 100 – 160 km podle podmínek.

Kandi K27 má slušný základ, vycházející ze šasi, používaného i dalšími automobilkami v Asii, čtvery dveře pro pasažéry a páté pro malý kufr, parkovací kameru a zadní senzory. Jízda odpovídá výkonu elektromotoru 45 kW, je tak svižná ve městě, vzhledem k ceně má Kandi nadstandardní podvozek, který se dobře vypořádá s nerovnostmi. Interiér má kompromisy, ve výbavě, sedačkách i kvalitě hlavního displeje, na nějž není ve slunečném počasí téměř vidět. Nabíjení je možné ze zásuvky nebo wallboxu, za sedm hodin je akumulátor plně dobitý.

elektromobil_kandi_27

Kandi K23 je vyšší verzí za vyšší cenu, za tu zájemce dostane navíc design, trochu připomínající Chevy Bolt, oblíbený v dolní části cenového spektra trhu elektromobilů v USA. Výkon a rychlost je jen nepatrně vyšší, dojezd dvojnásobný, kola, výbava a dojem na sousedy lepší. S cenou o 10.000 $ vyšší už to bude mít obtížnější, osloví ovšem širší skupinu zájemců, tu, kterou v Evropě zaujme například Renault Zoe.

elektromobil_kandi__23

Důvod, proč zatím není jisté, že elektromobil Kandi K27 nebo Kandi K23 bude na evropském trhu, jsou informace Hindenburg Research, na něž doplatil nákladní elektromobil Nikola. Průzkum uvádí, že Kandi získalo od investorů 160 miliónů dolarů z velké části díky vykazování příjmů z prodejů, které se ve skutečnosti realizovaly hlavně mezi společnostmi, které automobilka vlastní. V účetnictví jsou související nedostatky, auditorská firma, kterou Kandi používá, má problémy s dohledovou komisí PCAOB, samotná automobilka měla v minulosti škraloupy. Poloviční podíl ve firmě má přitom Geely Holding Group.

Elektromobil Kandi by za nízkou cenu mohl zaujmout zájemce i v Evropě, hlavně pokud bude mít vyšší kvalitu než v Číně, otázkou zůstává, jestli bude výrobce v budoucnu dostatečně důvěryhodný a vstup na evropský trh bude reálný.