Vyberte možnost Stránka

Elektromobil z bazaru – Nissan Leaf 2018 nebo e-Golf 2017?

Elektromobil z bazaru – Nissan Leaf 2018 nebo e-Golf 2017?

Elektromobily s dojezdem přes 200 kilometrů jsou dobře použitelné pro většinu každodenních dojíždění, víkendových návštěv a výletů. Cena ojetých elektromobilů pomalu klesá na úroveň nových spalovacích vozů, vzhledem k menším nájezdům a nízkým provozním nákladům se tak...

Pro koho je Hyundai Kona Electric?

Pro koho je Hyundai Kona Electric?

Hyundai Kona Electric byla v roce 2018 tak trochu zjevením, nejen proto, že šlo o první kompaktní elektrické SUV na evropském trhu, ale ve vyšší výbavě rovnou nabídla dojezd přes 400 kilometrů. Zároveň nešlo o revoluční elektromobil, ale podařenou verzi stávajícího...

Solární Sion od Sono Motors

Solární Sion od Sono Motors

Crowdfundingový projekt z roku 2016 měl dodat první elektromobily s více než 7 m/2 solárních panelů už v roce 2019, nově je produkce plánovaná až na rok 2022. Sono Sion bude mít kromě líbivého mechu především technologickou výhodu v možnosti poskytovat energii zpět do...

e-Golf 2015 jako druhé auto do rodiny?

e-Golf 2015 jako druhé auto do rodiny?

e-Golf je ideálním vstupem do světa elektromobility, majitel jen přestoupí z předchozího vozu a jede dál, teď už bez hluku a zápachu. Možná ne až tak daleko, protože první verze e-Golfu má dojezd méně než 200 kilometrů a na dálnici může být také jen kolem 100. To ho...

Nissan Leaf jako dospělý elektromobil

Nissan Leaf jako dospělý elektromobil

Nissan Leaf byl v roce 2011 prvním široce rozšířeným elektromobilem na trhu, který na ně ještě nebyl zvyklý. Vypadal modernisticky, nenabízel moc prostoru ani praktického dojezdu, cena byla přitom stejně vysoká jako u auta úplně jiné třídy. Verze 2018 už do nového...

BMW i3 není jen auto pro manželku

BMW i3 není jen auto pro manželku

Vzhled BMW i3 to naznačuje, přitom skrývá zajímavé zrychlení a hodně moderní technologie, propojené s kvalitou. Zrychlení kolem 7 vteřin do 100 km/h také není obvyklé pro druhé auto do rodiny, ani rozměry, které se malé jen zdají. Zadní sedačky nejsou přesto ideální...

Ekologičnost elektromobilů v číslech

Ekologičnost elektromobilů v číslech

Na stránkách TransportEnvironment.org si můžete ověřit, že se i elektromobil, provozovaný v okolí uhelných elektráren, dostane do zelených ekologických čísel za několik let. Studie bere v úvahu nejen zdroj elektrické energie, ale také znečištění, související s výrobou...

Proč elektromobily?

Proč elektromobily?

Ve svých plánech na podstatné rozšíření nabídky elektromobilů, nejednají automobilky v Evropské Unii na základě zásadní změny poptávky zákazníků nebo proto, že by najednou chtěly být ekologické. Důvody, proč budou nabízet hybridy a pouštějí se do vývoje aut, která...

Je Německo připraveno přejít na výrobu elektromobilů?

Je Německo připraveno přejít na výrobu elektromobilů?

Přes sto let si automobilový průmysl držel svoje pravidla a na jeho výši bylo hlavně Německo. Teď je ale role německého automobilového průmyslu v ohrožení. Když v roce 2007 vyšel první iPhone, nestal se nejprodávanějším a zcela průlomovým telefonem, protože by se...

Kde a jak nabíjet elektromobil

Kde a jak nabíjet elektromobil

Jednou ze základních otázek každého současného i budoucího majitele elektromobilu je - kde a jak budu nabíjet? První možností je nabíjení eletromobilu doma v garáži, ideálně v době, kdy delší dobu nikam nepotřebuji jet - typicky v noci nebo o víkendech. Poskytovatelé...

Škoda Enyaq iV – specifikace, zkušenosti, vzhled

Škoda Enyaq iV – specifikace, zkušenosti, vzhled

Elektrický crossover na platformě MEB vyhlíží zájemci i veřejnost. Mohou se těšit na kufr s 585 litry u SUV s rozměry 4648 x 1877 x 1618. Motor vzadu má bude mít 109, 132 a 150 kW s 220 / 310 / 310 Nm, akumulátor 55, 62 a 82 kWh. WLTP teoretický dojezd 340, 380 a 500...

40 000 aut na vodík do roku 2030

40 000 aut na vodík do roku 2030

Národní akční plán čisté mobility je podle zkušeností veřejnosti, obeznámené s problematikou elektromobility, spíše ambiciózní slohovou prací než skutečným programem. Jeho aktualizace z dubna 2020 například přinesla představu o nereálném množství aut s vodíkovými...

Luka EV bude levnější

Luka EV bude levnější

Jen za tři čtvrtě miliónu bude na prodej verze Luka EV malého výrobce MW Motors, která nebude mít elektromotory v jednotlivých kolech, jako ta s cenou přes milión. Stylový elektromobil s hmotností pod 900 kg zrychlí na 100 km/h za necelých 10 vteřin díky motoru s...

Elektromobily musí být slyšet

Elektromobily musí být slyšet

Od roku 2019 je povinné vybavení nově prodaných elektromobilů a hybridů aktivním zvukem při rychlosti nižší než 20 km/h v EU, 30 km/h v USA. Od roku 2021 to platí i pro dříve vyrobené nebo homologované, hlavně s ohledem na bezpečnost chodců a cyklistů, elektromobil...

Renault Zoe R110

Renault Zoe R110

Renault Zoe je velkou hlavně cenovou konkurencí pro malé elektromobily, poměr ceny a dojezdu je u něj vynikající. Automobilka má přitom dlouhodobé zkušenosti s elektromobilem, stavěným od základu, veřejnost je na něj zvyklá. Nová verze Renault Zoe R110 umožňuje...

Milión elektromobilů v Evropě v roce 2019

Milión elektromobilů v Evropě v roce 2019

Hlavně díky Německu a Norsku je nyní v Evropě přes milión elektromobilů, ČR je se svými 3 000 opravdu hodně pozadu. Je do i díky dotacím, které jsou ve velké části zemí EU k dispozici i soukromým osobám, u nás zatím jen pro obce a firmy. Kdy bude líp? V roce 2020 se...

PSA modely v elektromobilní variantě

PSA modely v elektromobilní variantě

PSA Group, která u nás vyrábí spolu s Toyotou auta také v Kolíně, bude nabízet každý model svého vozu od roku 2020 i v elektrické verzi. To znamená, že Peugeot, Citroen, DS a Opel nabídnou svým zákazníkům alternativu, podstatně tak rozšíří možnost výběru....

Škoda elektromobilně

Škoda elektromobilně

Škodovka dodala v roce 2019 slíbebý elektromobil CityGo a v roce 2020 podle iHned.cz dalších osm "elektrifikovaných" modelů. Zákazníci, zvyklí na značku, tak nebudou muset přecházet na jiné, byť zavedené elektroznačky, jako je Nissan nebo Renault. Jaká je aktuální...

Proč Evropská unie tlačí na snížení emisí?

Proč Evropská unie tlačí na snížení emisí?

Jedním z důvodů, proč automobilky dostaly tak přísné emisní normy, jsou obavy z oteplování, které má potenciál způsobit větší problémy než jen změnu počasí. Vyšší průměrná teplota znamená problémy se zvyšující se hladinou moře, ale také změnou chování opylujícího...

Přesune se výroba elektromobilů do Číny?

Přesune se výroba elektromobilů do Číny?

Není jisté, že i po úspěšné adaptaci evropského automobilového průmyslu dosáhne počet vyrobených vozů předchozí úrovně. Podle CNN je třeba počítat s tím, že Čína se brzy stane důležitým hráčem na trhu elektromobilů, nejen vzhledem k domácí poptávce, ale především ke...