Auta na baterie (BEV) se prosazují i přes málo rozvinutou síť nabíjecích stanic a čekání na dobití. Oproti nim se staví auta na vodíkový pohon, která jsou také elektromobily, díky vodíkovému článku s velkou výhodou rychlého doplnění nádrže.

Bez ohledu na nedostatek plnicích stanic a vysokou cenu vodíku, hlavním důvodem je a bude, že vodíková auta jsou energeticky mnohem ztrátovější.

Oproti dobíjení baterií v Tesle 3, Toyota Mirai, jako běžně prodávané auto na vodík, má 2,4 krát větší ztráty při konverzi energie. I kdyby se podařilo efektivitu dostat na dvojnásobek, ekonomická úvaha povede nové majitele k pořízení BEV.

Se zohledněním ceny vodíku se výpočet dostává na pětinásobek ceny za energii oproti elektřině (ceny pro Kalifornii) a přitom není ekologičtější, vodík se ve většině případů vyrábí z fosilních paliv.