ElektroMobilně.CZ

em-tesla3-red-150

Jalopnik se na začátku srpna projel v krásně červené Tesle 3 Performance, v detailu článku se můžete dozvědět, jaké z ní měl dojmy kromě:

"It’s… very fast. And interesting."

Detail

em-ucho-150

Kongres USA chce zabránit úrazům slepých i nepozorných chodců a do září 2020 nařídil vybavit všechny elektromobily zvukem, aktivním při rychlostech do 30 km/h. Nad tuto rychlost už prý stačí hluk pneumatik a aerodynamický odpor karoserie, aby upozornil na blížící se mobil namísto hluku spalovacího motoru.

A jaké zvuky si může majitel vybrat?

Detail

em-baterie-600

V pokročilých návodech ke správnému zacházení s Li-Ion baterií se dozvíte, že dlouhodobé nabití na plnou kapacitu má negativní vliv na její životnost.

Co se stane, když ji nebudete delší dobu dobíjet na 100% a proč ani to není správně? To se dozvíte zde.

Detail

Pozitivní skupina Elektrokola na Facebooku

Přidejte se do naší skupiny elektrokol a podělte se o své zážitky a zkušenosti.

Rádi také zveřejníme vaše příspěvky na stránkách ElektroMobilně.cz, budete-li chtít s námi spolupracovat na placené bázi.

Detail

Elektrokolo z druhé ruky?

Když se podíváte na stránky Bazar elektrokol na Facebooku, je zřejmé, že velká část z nich se dá pořídit už mírně ojetá se zajímavou slevou.

Někdy jde o předváděcí modely prodejců, častěji o elektrokola po jedné sezóně, kdy majitelé přechází na vyšší model.

Jaké jsou nejdůležitější prvky, na které se zaměřit při koupi ojetého elektrokola?

Detail

em-longwise_150

Je nebo není chybou pořídit jedno z nejlevnějších elektrokol na českém trhu?

Cenově dostupný Longwise od prodejce Avenberg / Catini přitahuje pozornost především seniorů, kteří nemají vysoké nároky na dojezd a rychlost.

Jaký na nás elektrokolo Hermes za 9.000,- Kč udělalo dojem v krátkém testu?

 

Detail

em-predni-150

Jaké jsou praktické zkušenosti s pořízením samotného předního kola, obsahujícího zároveň elektromotor i baterii?

Dokáže ho na svůj bicykl namontovat každý, budou rychlost i dojezd dostatečné?

Čtěte souhrn zkušeností čerstvého majitele.

Detail

em-velofiala-logo-150

Rady, jak prodloužit životnost lithiové baterie, se do velké míry rozcházejí, částečně z neznalosti, někdy z lenosti prodejců, často z tradice baterií NiMh, které měly částečný paměťový efekt a doporučení pro jejich formování bylo na místě.

Takoví nejsou ve VeloFiala, kde dobře poradí a připravili nejen svým zákazníkům přehledný tahák, jak baterii používat před jízdou i po ní, při skladování, se zaměřením na to, aby nemuseli kupovat tak drahou součást elektrokola předčasně.

Klikněte pro verzi obrázkovou a ke stažení.

Detail

em-dve-kola-150

Důležitá otázka, na kterou narazíte, pokud vám rozpočet umožňuje výběr. Pokud ne, už zaplétaný motor je velkým skokem vpřed v možnostech, které vám nově pro výlety dává, určitě budete elektrokolo po vyzkoušení chtít.

Nejde ale jen o snahu prodavače prodat dražší kolo, pokud doporučuje středový motor?

Detail

Jaké zacházení vyžaduje baterie elektrokola

Nesprávným zacházením můžete zkrátit životnost baterie snadno i o polovinu, a naopak, významným způsobem ji prodloužit, pokud se budeme řídit několika srozumitelnými radami.

Jak pečovat o baterii elektrokola?

Detail

em-baterie-150

Konkrétními čísly a výpočty podpořený výklad uvádí na pravou míru teoretizování prodejců o předpokládaném dojezdu elektrokola zde.

Hlavním prvkem je míra, do které si nechává cyklista pomáhat, ale i v případě, že využívá střední stupeň asistence v nenáročném terénu, údaje o tom, jakou energii má skutečně k dispozici, vás překvapí.

Klikněte pro převzatou tabulku, uvádějící spotřebu v závislosti na míře využívané asistence elektrokola.

Detail

em-haibike-sduro-150

Haibike je v elektrokolech lepší standard, pro náročnější se středovým motorem Bosch, o něco levnější, ale stále téměř dokonalý je motor Yamaha.

Při rozhodnutí mezi levnějším segmentem, kde převládá středový motor Bafang, a vedoucí německou značkou, je třeba zvážit více faktorů - jak si Haibike s Yamahou vedl?
 

Detail

em-rebel-150

Čtivý článek o elektrokolech předkládá přehled jejich oblíbenosti mezi českými zájemci.

Prodeje se postupně zvyšují i přes stále vysokou cenu, o to vyšší, pokud uvažujeme o kvalitnějším a lépe vybaveném modelu.

Je mnoho důvodů, pro které si elektrokola získávají oblibu, kromě větších možností pro aktivní cykloturistiku v kopcovitém až hornatém terénu jde i příspěvek ke zdravějšímu životnímu stylu i zachování pohyblivosti ve vyšším věku.
 

Detail

em-matto-150

Krosový model pro aktivní jezdce má všechno, co si lze za rozumné peníze přát.

Pěkné, dobře zpracované kolo s kvalitními komponenty má výkonný a poslušný motor Bafang Max Drive, lanka vedená v rámu, vzduchovou vidlici, hmotnost 20 kg.

Jak se na Apache Matto MX (Lady) jezdí?

Detail

em-mi5-150-2

Jako zástupce elektrokola z nižšího cenového segmentu se k nám na test dostalo horské kolo EasyBike MI5, prodávané Auto Kelly.

Svým odběratelům dali v roce 2016 na výběr mezi odběrem garážového vybavení za 15.000,- a tímto modelem, máme tak představu o tom, nakolik si ho dovozce cení.

Na zkušenosti, které jsme při testu tohoto elektrokola získali, se můžete podívat v detailu článku.

Detail

em-wakita-150

Kategorie městských kol je široká a zahrnuje i levné modely, se kterými má Apache Wakita společný hlavně vnější vzhled.

Tradiční řidítka, nízký rám, nosič, blatníky a světla, čelisťové brzdy. To vše mají společné.

V čem se tak dražší městské kolo liší od levného?

 

Detail

em-bafang-max-drive-150

Elektrokola mají mít v EU rychlostní omezení na 25 km/h a toto omezení je při prodeji nastaveno v počítači (displeji) kola - máte ovšem právo ho vypnout, pokud jezdíte mimo veřejné a pozemní komunikace a na veřejných prostranstvích. Na rozdíl od motorů Bosch, Yamaha, Brose a dalších, kde je nutný i kousek hardware, mají elektrokola s motorem Bafang výhodu, že změnu maximální rychlosti lze provést jen úpravou nastavení.

Požádá-li vás tedy prodejce už tak finančně náročného elektrokola o platbu například 2.190,- Kč za toto odblokování, prostě řekněte, že to nemáte zapotřebí a jestli už nevydělal dost na provizi za prodej kola, která je neslušně vysoká, pokud kupujete za doporučené ceny.

Jde o českou specialitu "malá domů", protože zatímco návody v češtině o postupu pro odblokování rychlostního omezení mlčí, návody v angličtině ho uvádějí. Klikněte na detail článku pro nejčastější postup, jak omezení na 25 km/h odblokovat, a odkazy na návody v angličtině.

Detail

em-gust-150

Nový model trekingového elektrokola se středovým motorem Bafang Modest dělá dobrý dojem esteticky i při jízdě. Agogs Gust má baterii s kapacitou 16 Ah, hydraulické brzdy a opět tlačítko Boost pro podporu při rozjezdu.

Pláště se zesílenou gumovou vrstvou přijdou vhod při jízdě na okrajích silnic, kroutící moment motoru 80 Nm odvede svou práci i na náročnějších trasách.

Zde najdete specifikace Agogs Gust, recenzi, zapůjčení je možné v GyroZóně Alzy.

Detail

em-agogs-city-150

Šikovné kolo na pravidelné pojížďky nabídne snadné nastupování, pohodlné sedlo, nosič až pro 25 kg nákladu a plnou silniční výbavu.

Zadní motor zabírá s prodlevou skoro celou otáčku, hodí se tak červené tlačítko Boost, jednoduchý displej nabízí 5 úrovní asistence při šlapání.

Specifikace Agogs CityLiner najdete na Alza.cz, kde ho můžete i nezávazně vyzkoušet v GyroZóně.

Detail

em-pujcovna-tri-150

Hoverboard, kolonožka, gyroboard, balancnožka, prodejci se opravdu nedokážou shodnout na jednotném označení.

My jsme si do GyroZóny Alzy přijeli kolonožku vyzkoušet s dvěma dětmi - a zůstali jsme tam tři hodiny. Gyrozóna je mezi 8:00 - 20:00 určená pro seznámení se s hoverboardy, nanoboty a jednokolkou Segway, elektrickou koloběžkou, elektrokoly...

Radovan Fiala, který ji má na starosti, je ideálním člověkem pro podporu nejistých začátků - díky němu se děti naučí samostatně drandit za pět minut, šikovnější dospělí za patnáct. A je toho víc...

Detail

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-41
Vytvořilo Anawe